close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מצעד העוגות הנימוחות

מערכת שורשז כסליו, תשפד20/11/2023

לאכול פרוסת עוגה נימוחה שממש מתמוססת בפה- זו הנאה גדולה. בין זו שעשויה מקרם שמתמסמס לחלוטין, ובין אם המרקם ה"בסיסי" שלה הוא רך שהוא פשוט נמס

תגיות:
צילום: pixabay
אין דבר מהנה יותר מאשר לאכול פרוסת עוגה נימוחה שממש מתמוססת בפה. בין אם היא עשויה מקרם טעים ממש שמתמסמס לחלוטין, ובין אם המרקם שלה הוא כה רך שהוא פשוט נמס ישר כשהוא מגיע אל הפה. ואם אפשר להוסיף לביס הזה גם כוס שתייה חמה – הרי זה משובח!

עוגות בחושות
עוגות בחושות הן כמעט מילה נרדפת לעוגות נימוחות. יש שלל עוגות בחושות שהמרקם שלהן רך כל כך. פעמים רבות זה הודות לרוטב שמוזגים מעל. לפניכם כמה עוגות בחושות ממש נימוחות:
• עוגת דבש – עוגת הדבש היא כל כך רכה בזכות טריק אחד קטן. לאחר
צילום: pixabay
אפייתה מומלץ לתת לה להתקרר כחמש דקות בלבד ואז לזרזף מעליה מים חמים עם דבש. המים החמים בטעמי הדבש מחלחלים פנימה אל העוגה והופכים אותה לרכה, מתוקה ונימוחה עוד יותר משהייתה במקור.

• עוגת חמאה – עוגת החמאה נימוחה בזכות החמאה המומסת שבתוכה. זו שמתפקדת כמו שמן במרכיבים של העוגה, הופכת את הבלילה האפויה לרכה, נימוחה וחמאתית במיוחד.

• עוגת שוקולד – גם עוגת שוקולד בחושה שרוצים להפוך לנימוחה, מוזגים עליה מיד עם צאתה מהתנור כשהיא עדיין חמה ולוהטת, גאנש של שוקולד מריר. הגנאש מחלחל פנימה ומעניק לעוגה אקסטרה נימוחות שוקולדית מטריפה.

עוגת ביסקוויטים
עוגה נימוחה נוספת היא כמובן עוגה שיש בה קצפת. הקצפת עצמה היא קלילה, אוורירית ונמסה מיד כשהיא באה במגע עם הלשון. עוגת הביסקוויטים שכבר מכילה ביסקוויטים רטובים בנוזל ועליהם שכבות של קצפת, הופכת מיד לעוגה רכה, נימוחה ומתוקה. טעמי הקצפת העדינים משתלבים באופן מושלם לצד כוס של נס קפה.

עוגת סברינה
למי שלא מכיר את הסברינה, מדובר בעוגה רטובה. גם העוגה הנהדרת הזו יצאה תחת ידיו של המטבח הצרפתי המהולל שהביא לנו אותה. הבסיס של העוגה הוא עוגת שמרים שטבולה בסירופ סוכר מתקתק בשילוב של רום. על חלקה העליון של העוגה נהוג לזלף הר של קצפת או קרם והיא עוגה רכה ונימוחה שממש מתמוססת בפה.

עוגת פירות
יש משהו כל כך מנחם בלאכול עוגת פירות חמה שזה עתה יצאה מהתנור. אם אפיתם עוגה שעשויה מנקטרינות, שזיפים או אפרסקים, הם יוצאים רכים ונימוחים ואפילו מדמים טעמי ריבה עמוקים. אם אפיתם עוגת אגסים היא ברגע תהפוך לעוגה רכה ונימוחה. האגסים שמרקמם מלכתחילה רך, רק זקוקים לחימום בחום גבוה כמו זה של התנור בשביל להתמוסס כליל ולהשאיר טעם של עוד בפה.

עוגת שמרים
בצק השמרים מאפשר לנו להפיק ממנו עוגות שמרים רכות, נימוחות וריחניות. עוגת שמרים חמה שזה עתה יצאה מהתנור היא דבר שאי אפשר להתנגד לו. ריח השמרים והשוקולד שאופף את הבית מביא לכך שחייבים לטעום ממנה עכשיו ומיד. עוגת שמרים אפשר להכין עם שלל מילויים אשר לא יגרעו מנימוחותה . תוכלו להכין בתוכה מילוי של גבינה במתיקות מעודנת, תוכלו להכין מילוי של תפוחים וקינמון, תוכל להכין מילוי של חלווה ושוקולד ולהתענג על כל ביס של הבצק המופלא והטעים הזה.

עוגת מוס
עוגת המוס היא על אותו עקרון של עוגת הביסקוויטים. עשויה ממוס אוורירי שרק מחכה להתמוסס כשהוא מגיע לפה. אם מדובר בעוגת מוס שוקולד לדוגמה, קשה מאוד יהיה לעמוד בפניה. זו עוגה שאם לא תיזהרו איתה, לא תרגישו איך היא חוסלה כליל מבלי שתרגישו כלל.

עוגת גבינה
אומנם עוגת גבינה אפויה היא רכה ונימוחה, אבל עוגת גבינה שעשויה מקרם גבינה זה כבר סיפור אחר לגמרי. לדוגמה אם נבחר להתייחס אל עוגת גבינה פירורים נגלה עוגת קרם גבינה מתוקה, עשירה בטעמי גבינה שפשוט נמסה לנו בפה עם כל ביס וביס – שיא הנימוחות!
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה